KASTAMONU ENTEGRE A.Ş 'YE TEKNİK GEZİ


Geçtiğimiz hafta sonunda , cumartesi günü , İşletme Müdürleri ,İşletme Müdür Yardımcıları ve teknik elemanların katıldığı , Akhisar ve İzmir Orman İşletme Müdürlüğünce Kastomu Entegre Ağaç Ve Ticaret A.Ş 'nin Balıkesir tesislerine düzenlenen teknik gezi , son derece yararlı geçti.
Akhisar İşletmesi'nde İşletme Müdürü Musa KARASU'nun evsahipliğinde neşeli ve zevkli bir sabah kahvaltısından sonra toplu olarak Balıkesir'e hareket edildi.
Bilindiği gibi ,Kastamonu Entegre Ağaç Ve Ticaret A.Ş , Orman İşletmelerinin ,ormancılık faaliyetleri esnasında elde edilen orman ürünlerinin ekonomiye kazandırılmasında , özellikle Ege Bölgesindeki en büyük alıcısıdır.

Orman sıklık bakımları ya da gençleştirme çalışmaları sırasında elde edilen lif yonga odununun hammadde olarak kullanıldığı Kastamonu Entegre A.Ş tesisleri , teknoloji bakımından Avrupa'nın ön sıralarında yer almakta , yurtdışına yaptığı yonga levha ,MDF levha ve türevleri ihracaatından önemli bir döviz girdisi de sağlanmaktadır.

Bu tip teknik geziler, Orman işletme teknik personelinin , ürettikleri lif-yonga odunlarının üretildiği ormandan fabrikaya yolculuğunu , burada gördüğü işlemleri , ve sonuçta meydana gelen ekonomik değeri yerinde izlemeleri ile , hammadde üretimlerinin daha bilinçli , standartlarına ve amacına uygun olarak yapılması yönünde sektör ile orman işletmelerinin birbirini daha iyi tanıması ve anlamasını sağlayıcı rol oynamaktadır.

Tesislerin de tanıtıldığı toplantıda , Tesis yetkilileri piyasa , üretim , hammadde tedariki ile ilgili gelişmelere , özellikle hammadde ile ilgili standart konularında zaman zaman karşılaştıkları sorunlara ve bu yöndeki beklentilere değindi.Hammaddeyi üreten ve onu işleyenlerin bir platformda buluşarak gelişmeleri ,sorunları ,görüş ve düşünceleri , beklentileri ortaya koyması , daha yüksek standartların yakalanması açısından önemliydi.

Daha sonra, , firma teknik elmanlarınca verilen bilgiler eşliğinde üretim bantlarındaki Yonga levha üretim aşamaları incelendi.
Kastamonu Entegre Ağaç Ve Ticaret A.Ş konuklarına iyi bir ev sahipliği sergiledi.
Teknik gezinin tamamlanmasından sonra ;İzmir İşletmesi teknik elemanları ,Edremit'e geçerek İzmir'de İşletme Müdür Yardımcısı iken Edremir Orman İşletme Müdürlüğüne atanan Muhammet KARAHAN'ı ziyaret etti.

İzmir'de uzun süre işletme şefliği ve müdür yardımcılığı görevleri yapmış olan Muhammet KARAHAN ile İzmir işletmesindeki dostları ortak anıları tazelediler.


İzmir Orman İşletmesinde her biraraya gelindiğinde vazgeçilmez bir ritüel halini alan muziplikler yine Ahmet KÖLE ve Mustafa PERVANLAR'dan geldi Bu defaki kurbanlar Yalçın AKIN ve Remzi BİRCAN'dı..

Yapılan muziplikleri anlatmak ise , bir başka sefere ...
Bu arada , Ayvalık-Burhaniye arasında başımızdan geçen bir olayı da burada anlatmak durumundayım.
Burhaniye'den Ayvalık'a giden asfalt yol son derece kötü asfaltlanmış olmalı ki , yağmur vb nedenlerden yol yüzeyinde büyükçe ve derin çukurlar oluşmuştu .
Akşam karanlığında çukurları erken farkedemeyen şoförümüz , son anda yapmaya çalıştığı ani manevralarla sürekli olarak , aracı çukurlardan korumaya çalışıyordu..
Ekbir adlı akaryakıt istasyonuna 1-2 km kala , olan oldu.
Geniş ve derin bir çukurdan kaçamayan aracımızın sağ tekerlekleri çukura düştü. lastikte ve araçta hasar var gibi görünüyordu.
Sağa yanaşıp durduk.
Yoldan savrulup devrilmekten son anda kurtulmuştuk , ama aracın sağ arka lastiği yarılmıştı.
Önümüzde bizimle ayni kaderi paylaşmış 3-4 adet araç daha , dörtlü sinyallerini yakmış , çaresizce yarılmış lastiklerine bakıyor , başlarına daha kötü bir kaza gelmediği için de seviniyorlardı.
Öndeki kazazedelere geçmiş olsun dedik. Polisi aradıklarını , yoldaki kazaları ve yaşanabilecek daha kötü bir kaza olabileceğini çukurlara acele tedbir alınmasını söylediklerini anlattılar.
Polis memuru cevap olarak , bugün zaten ayni yerden bu şekilde yaklaşık 18-20 tane kaza ihbarı aldıklarını , ancak kendilerinin yapabilecekleri bir şey omadığını , Karayollarının .... no.lu telefonuna müracaat edilmesi gerektiği söylemiş kazazedelere..
Polisi ilgilendiren yönü yokmuş olayın .
Çünkü muhtemelen henüz adli boyutu olan bir hadise meydana gelmemiş olduğundan yani ölen ya da ağır yaralanan olmadığı için durumdan vazife çıkarmayı, tedbir almayı gereksiz görmüşler besbelli.
En azından üç-beş can kaybı ile sonuçlanan kazalar meydana gelmeli ki , beylerimizin yerinden kalkıp , yolda kazalara karşı uyarı yapmaları ve tedbir almalarına deysin , değil mi ?
Yine Polisin verdiği bilgiye göre , Karayolları , yolların bakım ve onarımını özel sektöre ihale etmiş , onlar da zamanında gerekli onarımları yapmadığından bu durumlar yaşanıyormuş.
İnsana ne kadar değer verildiği , bir takım kamu kurumlarının ya da bir kısım kamu personelinin tavırlarında ve görev anlayışlarında apaçık görünmüyor mu ?
Hala örümcek kafalı , statükocu , Stalinvari bürokrasi büsbütün ortadan kalkmamış güzelim ülkemizde besbelli. Pırıl pırıl , toplumuna nasıl daha yararlı olabileceğini düşünen aydınlık yüzlü bürokrat tipinin çoğalmakta olması ile bu tiplerin tarihe karışacağı günlerin yakın olduğunu ümit etmek istiyoruz.
Neyse , biz yine Burhaniye-Ayvalık yoluna dönelim...
Aracımız zorlukla çalışıyordu ,elektronik sistem kaza moduna geçmiş ve aracın hareket etmesini engelliyordu.Nihayet , bir lastik tamircisinin bulunduğu söylenilen EKBİR akaryakıt istasyonuna geldik. Bizden önce gelen araçlar da sırada bekliyordu. Lastikçi , bir yakının ölüm haberi üzerine ayrılmış. Telefonla bulundu , rica minnet geriye çağırıldı.
Aracımızın lastik sorunu giderildikten sonra tekrar yola koyulduk.
Gece yarısından saatler sonra , oldukça geç bir saatte İzmir'e ulaştık. Grup neşesinden bir şey kaybetmemişti , ama soğuktan ve bu küçük terslikten dolayı yorgun düşmüştü .
Bu geziden , pek çok teknik bilgilenme ve ilginç anılar eklenmişti dağarcığımıza, bunun farkındaydık hepimiz..

0 yorum:

 
Clicky Web Analytics